liesbeth Unger
Als startende ondernemer met veel verschillende projecten, ben ik ontzettend blij met dit zeer simpele programma (zelfs voor mij!). Ik liet het al aan de belastingdienst zien en die was ook erg onder de indruk. Zo kan je aantonen aan voldoende uren te zitten.2011-10-11 20:56:54
veel dank hiervoor. Aan het einde van mijn eerste ondernemersjaar, stort ik een donatie.
groeten,
Liesbeth
Taco Jan Osinga
Ik heb het inderdaad niet goed getest in Internet Explorer. Nu wel ook in IE6.
2009-01-22 10:16:13
M. Appbeheer
Hallo Taco,2009-01-21 15:22:54
Ook ik ben druk aan het stoeien met jouw systeem. Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in die detail-informatie, die sinds 16/1 beschikbaar zou zijn.
Het informatie icoon is inderdaad zichtbaar bij de grafieken, maar wanneer ik erop klik verschuift er onder de desbetreffende rubriek alleen een blanko regel. Meer gebeurt er niet.
Nog een kleine bug?
Met vriendelijke groet,
Mariejan
Taco Jan Osinga
De details optie zit erin. Bij de desbetreffende grafieken zie je nu een Informatie icoon. 2009-01-16 23:41:23
Ik laat nu alle registraties ziet, dus: Datum, Starttijd, Eindtijd, Activiteit en Omschrijving.
Wat ik ook kan doen: alle minuten laten zien per activiteiten en omschrijving. Heb je dus een bepaalde omschrijving een aantal keer gebruikt, laat hij dat maar 1x zien, maar telt het aantal minuten wel bij elkaar op. In dat geval zien je alleen: Tijdsduur, Activiteit en Omschrijving.
Wat vinden jullie?
Taco Jan Osinga
Hallo MEP,2009-01-16 22:01:44
Dit systeem zal niet als download aangeboden worden. Qua backups: er wordt elke nacht een backup gemaakt van alle data.
De 'details' optie zal ik inderdaad in gaan bouwen. Momenteel ben ik in een afronden fase wat betreft de mogelijkheden voor gezamenlijk tijdschrijven. Ik ga nu even kijken of het snel in te bouwen is, maar anders wordt het na eerder genoemde klus.
Groetjes,
Taco
Marc Pliester
Beste Taco,2009-01-16 01:02:04
Ga je dit systeem ook nog (betaald) aanbieden als download. Dan kan ik het op mijn eigen server installeren. Dan heb ik ook backups e.d. in iegen hand.
Wat ik eigenlijk alleen nog mis (is hier al ergens genoemd) is dat je per project een overzicht krijgt van de uren met specificatie.
Ben al dagen naar een systeem als dit aan het zoeken, maar eigenlijk is dit een van de fijnste.
Marc
Daisy Leenders
Hoi Taco!2008-12-30 07:31:52
Ik kreeg dit systeem door van een zakelijke relatie.
Erg overzichtelijk systeem! Tot nu toe registreerden we zelf in excell, maar dit is echt super handig.
Ik kijk uit naar je pro-account. Maar tot die tijd kunnen we hier mee uit de voeten!
Groet,
Daisy
Erwin Warmerdam
Dat is idd wat ik bedoel. 2008-11-30 12:33:20

Op die manier kan je dan ook mooi de voortgang en opmerking van een project overzichtelijk bij elkaar krijgen.
Groeten,
Erwin
Taco Jan Osinga
Bedoel je dat je ook per project een overzicht wilt hebben van alle registraties incl. opmerkingen?2008-11-28 18:25:39
Misschien dat ik er in de statistieken pagina per project een "Toon details" knopje kan maken die dan de extra details onder het diagram laten zien. Das geen gek idee en ik neem het mee.
Erwin Warmerdam
Een mooie simple oplossing om je tijden / projecten bij te houden.2008-11-28 14:04:04
Is het ook mogelijk een overzicht (ipv de taartgrafiek) in te bouwen waar ook het ingevoerde commentaar in staat.
Ik weet dat het nu via exel kan, had echter ook graag een overzicht als de taart.
jeanie hofstra
M'n complimenten; als mens met deels eigen praktijk en verschillende (freelance)baantjes een ideale manier om overzicht te houden.
2008-11-26 00:02:08
Taco Jan Osinga
2008-11-25 01:50:01
Quote:
"Is het in de PRO versie mogelijk om een koppeling te maken met je Outlook agenda ?"
Dit zal eerst nog niet in de pro versie komen. Deze feature is wel wenselijk en ik zal kijken hoe ik dat kan opzetten. Maar ik zal me eerst richten op de pro accounts."Is het in de PRO versie mogelijk om een koppeling te maken met je Outlook agenda ?"
Quote:
"Als je een activiteit voor een willekeurige dag wilt wijzigen kan het zijn dat je per ongeluk de verkeerde activiteit aanklikt. Vervolgens is het nu niet mogelijk om het wijzigen te annuleren. (misschien is een knop [annuleer] een optie?)"
Gaat er inderdaad komen! Update: het is er inmiddels."Als je een activiteit voor een willekeurige dag wilt wijzigen kan het zijn dat je per ongeluk de verkeerde activiteit aanklikt. Vervolgens is het nu niet mogelijk om het wijzigen te annuleren. (misschien is een knop [annuleer] een optie?)"
Quote:
"Is het straks (of nu ook al) in de pro-versie mogelijk om gebruikers te kopiëren? En kan ik straks vanuit de pro-versie ook projecten en activiteit-benamingen importen vanuit de "gratis" versie en vice-versa?"
Ik begrijp je niet helemaal waarom je een gebruikers, projecten en activiteiten wilt kopiëren. Komt het omdat je je huidige gegevens wilt kopiëren naar een pro-account? Dat is echter niet nodig."Is het straks (of nu ook al) in de pro-versie mogelijk om gebruikers te kopiëren? En kan ik straks vanuit de pro-versie ook projecten en activiteit-benamingen importen vanuit de "gratis" versie en vice-versa?"
Een pro account zal niet een nieuw account zijn, maar een uitbreiding van het gratis account. Misschien is het woord pro-account ook niet helemaal gelukkig, maar dekt de benaming 'groeps-account' het beter (ook ongelukkig overigens).
Een groep kan in principe voor van alles zijn, maar ik stel me voor dat een bedrijf of samenwerkingscollectief een groep is.
Als aanvrager van de uitbreiding wordt er een nieuwe groep voor je aangemaakt, waar je mensen bij uit kunt nodigen. Als manager/moderator van deze groep kun je gedeelde projecten/activiteiten aanmaken. De uitgenodigde mensen zullen deze gedeelde projecten/activiteiten ook in de lijsten krijgen. Alle tijden die binnen een gedeeld project zijn geschreven, zullen zichtbaar zijn voor de moderator.
Overigens kun je met je (gratis) account bij meerdere groepen betrokken zijn.
Quote:
"Verder weet ik niet of je mijn mailtje hebt ontvangen met de schermafbeelding. Daarin staat nog steeds de bedoelde datum op YYYY-MM-DD. Als het goed is weet je genoeg......"
In alle teksten wordt de datum nu wel volgens DD-MM-YYYY getoond. Bij de invoer is het inderdaad nog niet zo. Dat moet CMS breed aangepast worden, dus dat heeft wat meer consequenties. Daar heb ik dus wat meer tijd voor nodig om dat grondig te testen. Ik ga er zeker naar kijken.
"Verder weet ik niet of je mijn mailtje hebt ontvangen met de schermafbeelding. Daarin staat nog steeds de bedoelde datum op YYYY-MM-DD. Als het goed is weet je genoeg......"
Robert Koot
Beste Taco,2008-11-24 23:45:53
Goed van je dat je alles zo snel oppakt. Het is fijn om te weten dat mijn "debug"uurtjes niet verloren gaan.
Ik heb weer een dingetje gevonden (er zullen vast meer dingen komen, maar da's natuurlijk normaal in dit stadium):
Als je een activiteit voor een willekeurige dag wilt wijzigen kan het zijn dat je per ongeluk de verkeerde activiteit aanklikt. Vervolgens is het nu niet mogelijk om het wijzigen te annuleren. (misschien is een knop [annuleer] een optie?)
Is het straks (of nu ook al) in de pro-versie mogelijk om gebruikers te kopiëren? En kan ik straks vanuit de pro-versie ook projecten en activiteit-benamingen importen vanuit de "gratis" versie en vice-versa?
Verder weet ik niet of je mijn mailtje hebt ontvangen met de schermafbeelding. Daarin staat nog steeds de bedoelde datum op YYYY-MM-DD. Als het goed is weet je genoeg......
Tot later en succes!
Groeten,
Robert Koot
buro baRR
Frederik Lindenhovius
Thnx. Voor de reactie. Is het in de PRO versie mogelijk om een koppeling te maken met je Outlook agenda ?
2008-11-24 15:39:51
Taco Jan Osinga
2008-11-22 01:39:48
Quote:
"Meerdere gebruikers binnen 1 account;"
Met de pro-accounts kun je straks meerdere gratis accounts koppelen in een groep. De manager van die groep kan dan 'gedeelde' projecten en activiteiten maken. "Meerdere gebruikers binnen 1 account;"
Quote:
""harde" uren invullen zonder selectie van tijd;"
Bedoel je hiermee dat je alleen aangeeft: 2 uren gewerkt aan....? Dat zal eigenlijk niet goed mogelijk zijn, vanwege de structuur van het systeem. Het gaat namelijk altijd uit van een datum, starttijd en eindtijd. Hier iets omheen bouwen wordt heel lastig. Bovendien is het een ontwerp keuze geweest. Het idee is dat als je harde uren opgeeft, dat je dan eerst hebt moet uitrekenen hoeveel uren het precies was van 9:30 - 14:15. Je onthoudt namelijk altijd de starttijd en de eindtijd. En dat zelf uitrekenen kan weer een barrière zijn om tijd te schrijven. Het moet zo makkelijk mogelijk, want anders doe je het waarschijnlijk niet.""harde" uren invullen zonder selectie van tijd;"
Quote:
"Printbare overzichten per tijdvak/project/gebruiker zonder de staaf en/of taartdiagrammen"
Ik zal hier in de pro-accounts rekening mee houden. In de gratis accounts kan dit via de download naar Excel."Printbare overzichten per tijdvak/project/gebruiker zonder de staaf en/of taartdiagrammen"
Quote:
"Backup functie"
Van de server wordt elke nacht een backup gedraaid. Bovendien is een backup te maken door alles te downloaden. Zodra je je een hele oude datum bij "Van..." opgeeft en een toekomstige datum bij "...tot", dan heb je ook alles. Voor eenvoudig gebruik kan ik er nog wel een knop voor maken."Backup functie"
Quote:
"Verder zou wat ons betreft de wachttijd na het aanmaken van projecten of werkzaamheden nihil mogen zijn (ev in voorkeuren te regelen)"
Dit is inderdaad een optie die al een tijdje in het CMS moet komen (wat in ieder geval wenselijk is). Pak ik ook op."Verder zou wat ons betreft de wachttijd na het aanmaken van projecten of werkzaamheden nihil mogen zijn (ev in voorkeuren te regelen)"
Quote:
"Contactadministratie (uiteraard ook via VCF im-/export) met projectkoppeling"
Dit valt buiten de scope van onlinetijdschrijven.nl. Als jullie hier behoefte aan hebben, dan is misschien Moda oplossing (betere website is nog in de maak)."Contactadministratie (uiteraard ook via VCF im-/export) met projectkoppeling"
Quote:
"Financiële overzichten (alleen projecten)"
Mogelijk wordt dit verwerkt in het pro-account. Bij de gratis accounts komt dit zeker niet; hoe meer features, hoe minder eenvoudig in het gebruik het (vaak) wordt. Het juist tijdschrijven moet m.i. zo eenvoudig mogelijk."Financiële overzichten (alleen projecten)"
Quote:
"Is het voor jou mogelijk om de datumweergave op dd-mm-yyyy te zetten, hij staat nu op yyy-mm-dd. Das erg lastig voor hij/zij die zoals gebruikelijk op de dd-mm-yyyy manier werkt."
Ik heb het aangepast."Is het voor jou mogelijk om de datumweergave op dd-mm-yyyy te zetten, hij staat nu op yyy-mm-dd. Das erg lastig voor hij/zij die zoals gebruikelijk op de dd-mm-yyyy manier werkt."
Quote:
"Buitengewoon fijne, overzichtelijke applicatie. Kan je een inschatting geven wanneer de PRO account functioneel wordt en een inschatting geven over de kosten. Nogmaals TOP."
Bedankt voor de complimenten. De pro accounts hoop ik in december af te ronden. De kosten weet ik nog niet precies. Ik zal zo nog wel een topic open met een uitleg over de pro accounts. "Buitengewoon fijne, overzichtelijke applicatie. Kan je een inschatting geven wanneer de PRO account functioneel wordt en een inschatting geven over de kosten. Nogmaals TOP."