Reactie geplaatst op 17-11-2008 21:09
@Robert: De gegevens komen in een database op de server te staan. Deze server wordt op diverse manier beveiligd via firewall, detectie scripts, etc. Ook in het CMS is flink rekening gehouden met veiligheid. Hoewel ik me bewust van ben dat alles te kraken is, is dat de afgelopen jaren nooit gebeurd.
Qua continuïteit is het de bedoeling om dit uiteraard in de lucht te houden. Mijn bedrijf is momenteel ook bezig met samenwerkingen met andere bedrijven om continuiteit te kunnen borgen.
Het aantal nieuwe gebruikers is deze afgelopen week ver-vijf-voudigd. Worst-case scenario is dat het zo goed gaat lopen, dat er een krachtigere server nodig is. Daarvoor zal ik moeten kijken naar de inkomsten daarvoor. Ik heb al wel wat ideeën op papier om pro-accounts op te zetten. Hiermee wordt het dan wel mogelijk om met meerdere mensen op dezelfde projecten tijd te schrijven. Dat zullen wel betaalde accounts worden. Je hebt dan echter maar 1 account nodig per bedrijf.
@steve: Klopt, dat heeft het er mee te maken dat jouw wachtwoord niet onthouden wordt. Uitsluitend een afgeleide ervan (md5 om precies te zijn). Zo kan jouw wachtwoord nooit achterhaalt worden. De lange tekst is als het ware die afgeleide en die is altijd heel lang. Kan men zelfs niet eens zien hoe lang je originele wachtwoord is.